• BIST 90.383
  • Altın 144,409
  • Dolar 3,6117
  • Euro 3,9021
  • İstanbul 14 °C
  • Ankara 19 °C
  • İzmir 22 °C
  • 18 MART ÇANAKKALE İNGİLİZ ZAFERİ Mİ?
  • 15 Temmuz'da FETÖ Darbesini İlk Haber Veren ve Milleti Meydanlara Çağıran Fatih Tezcan'a FETÖ'ye Hakaretten Dava!
  • Fatih Tezcan: Kadir Topbaş İntihar Etti!
  • 18 MART ÇANAKKALE İNGİLİZ ZAFERİ Mİ?
  • 15 Temmuz'da FETÖ Darbesini İlk Haber Veren ve Milleti Meydanlara Çağıran Fatih Tezcan'a FETÖ'ye Hakaretten Dava!
  • Fatih Tezcan: Kadir Topbaş İntihar Etti!

'Türkiye’de Ulusalcılık ve Tevhidi Uyanış'

Türkiye’de Ulusalcılık ve Tevhidi Uyanış
Muş’ta hafta sonunda “Türkiye’de Ulusalcılık ve Tevhidi Uyanış” konulu panel Hamza TÜRKMEN ve Mehmet PAMAK’ın katılımıyla gerçekleştirildi

 

 

 

 

 

Hasköy Derneği tarafından organize edilen"Türkiye'de Ulusalcılık ve Tevhidi Uyanış" konferansı Muş Kültür Merkezi'nde yapıldı. Hasköy Derneği'nden Ferit GÜRBÜZ tarafından yapılan selamlama konuşması ile başlayan konferans Fecri YILDIRIM tarafından okunan Kur'an-ı Kerim ve Türkçe Mealinin ardından sözü Hamza TÜRKMEN aldı.

Hamza TÜRKMEN, ulusçuluğun nasıl ortaya çıktığını vurguladığı konuşmasında; bu seküler toplumsal mühendislik projesinin Osmanlı'nın son dönemlerinden itibaren gelişmeye başladığını söyledi. Modern Batı'da halkları ezen bir feodal yapıyla beraber Rönesans ve Reform hareketlerinin Kilisenin baskıcı ve Hristiyanları sömüren anlayışına karşı geliştiğini söyledi. Avrupa'da Kiliseye ve Feodal düzene karşı insan merkezli bir toplum oluşturmak istediler. Bunun sonucunda da laik, seküler temelde rasyonalist bir toplum oluştu. Bu toplumun birleştirici harcı ise vatan, bayrak ve ulustu ve harc olarak da pozivitizmin bilimsel temeli kabul edildi. Akıl, deney ve gözlemin temel alındığı bir laiklik anlayışıyla ulusçuluğun temelleri atıldı. Fransız Devrimi'nde binlerce rahip ve rahibe öldürüldü ve sonrasında din hayattan kovuldu.

Türkiye'deki laikliğin ılımlı ve radikal laikler olarak topluma iki farklı yaklaşımının bulunduğunu, ulusçuluğun küresel kapitalist sistemin bir aracı olduğunu, Ulusçu yönetimlerle İslam Dünyasını biçimlendirilmeye çalışıldığını vurguladı. Avrupa'da Türkoloji, Kürdoloji, Araboloji çalışmalarının çok önceden başladığını vurgulayan Hamza TÜRKMEN, I. Dünya Savaşında da İslam Dünyasını uluslara bölmeyi başardıklarını ifade etti.

İslam Dünyası'nın 'Kitap'la olan irtibatını kaybetmesiyle Allah'ın ilettiği din yerini üretilen din anlayışına bıraktı. Osmanlı Tarihinde hiçbir şekilde 'Türk Milleti', 'Türk Ulusu' şeklinde bir vurgu veya kullanım bulamayız diyen TÜRKMEN, Kur'an'da  "millet" kavramının 15 yerde geçtiğini  'din' ve  'şeriat' anlamında kullanıldığını dolayısıyla da Müslümanlar olarak bu kavramlara dikkat etmemiz gerektiğini söyledi.  

Resmi Tarihin bize birçok konuda yanlış bilgiler sunduğuna değinen TÜRKMEN, Mustafa Kemal'in Samsun'a İngilizlerin yardımı ve vizesiyle çıktığını, Anadolu'da büyük bir savaşın olmadığını, Fransız ve İngilizlerin bu toprakları terk ederken 'Ulus Devlet Projesini' yürüten bir kadro bıraktıklarını belirtti.

Cumhuriyetin kuruluşuyla beraber Türkiye'de İstiklal Mahkemelerinde 10 bine yakın müslümanın idam edildiğini ve Türk Ulus kimliğinin üst kimlik olarak dayatıldığını ve sindirme operasyonlarından sonra sığınmacılığın başladığını o günden bu güne devletçi sağcı bir 'milli dindarlık' ın ortaya çıktığına değindi.

'İslam'da aslolan şey Takvadır, Kur'an'ın vahyine uymaktır, İslam'da ırk ve ırkçılık yoktur, tanışalım diye Allah bizleri kavimlere ayırdı.' diyen TÜRKMEN;  konuşmasını şöyle noktaladı.

'Müslümanlar kendilerini vahiye ıslah etmeli, Kur'anî ilkelerle mevcut cahili kavram ve değerleri ele alıp bir Kur'an nesli inşa etme sorumluluğuyla hareket etmelidir'

Daha sonra Mehmet PAMAK söz aldı.  Türk ulusçuluğunun somut yansımaları ile ilgili örnekler vererek konuşmasına başlayan PAMAK:

"Osmanlı'nın son dönemlerinde İttihat ve Terakki'nin yaptığı darbeyle on yıl gibi kısa bir sürede Osmanlı İmparatorluğuna son verildi. Cumhuriyetçi kadrolar bir 'Türk Ulusu' inşa edip 'İslami' kendilerine düşman ilan ettiler. Türk ulusalcığında 'kemalizm' bir din olarak kullanılır.  Bu ulusalcılıkla halkın iradesinin yok sayıldığı despot bir sistem oluşturuldu. Buna da 'cumhuriyet' dendi.

Uluslaştırma sürecinde binlerce insan öldürüldü. Kürtler, aleviler asimile edildi. İttihat Terakki 1915'te Ermenileri katletti. İttihat Terakki'nin devamı olan Kemalist kadrolar farklı etnik kimlikte olanları asimile etmek istediler. Kürtler bu asimilasyona itiraz ettiler. Bütün Kürt bölgelerine 'Ne mutlu Türküm diyene' yazıldı. Okullarda 'varlığım Türk varlığına armağan olsun.' Dedirtiliyor vu bu büyük bir zulümdür.

Kürtler içinde de Kürt ulusçuluğu ortaya çıktı. Bu da sekülerleştirme projesi olarak PKK tarzında ortaya çıktı.Bu hareketin derin güçlerle irtibatına ilişkin birçok emare görüyoruz.

Türkler, Kürtler, Araplar ve diğer bütün Müslümanlar bu seküler, modern, cahili değerlere itiraz etmeli ve İslami ilkeleri hayatlarında uygulamalıdır.

Aslında TSK'daki Ergenekoncularla PKK bu 'Kürt Sorununun' çözülmesini istemiyor. Ne zaman olumlu bir adım atılsa bu iki kesimin bu süreci tıkayıcı adımlar attığını görüyoruz.

Bizler Müslümanlar olarak zulmün olduğu nere varsa orada bu zulmü kınamaya ve karşı durmaya çalışmalıyız.

Adaletli barışa dayalı, zulmü ortadan kaldıran tek sistem Kur'an'dır, yani İslam'dır. "Allah böyle bir sistem oluşturmayı ve inşa etmeyi bizlere nasip etsin." diyerek konuşmasını bitirdi.

Haksoz haksöz

 

 

 

 

 

 

 

 

haksözhaber

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

g

 

 

 

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2006 Analiz Merkezi | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Haber Scripti: CM Bilişim