• BIST 90.383
  • İstanbul 8 °C
  • Ankara 6 °C
  • İzmir 12 °C
  • "Erdoğan'ı Öldürün" Pankartı Açıldı Fatih Tezcan Uyardı!
  • 18 MART ÇANAKKALE İNGİLİZ ZAFERİ Mİ?
  • 15 Temmuz'da FETÖ Darbesini İlk Haber Veren ve Milleti Meydanlara Çağıran Fatih Tezcan'a FETÖ'ye Hakaretten Dava!

Suriyeli sığınmacının 34 günlük zorlu serüveni

Ülkesinde yaşanan iç savaştan kaçarak İzmir'e gelen Suriyeli sığınmacı, buradan 34 günlük zorlu yolculuğun ardından Avusturya'ya ulaştı

İSTANBUL (AA) - Muhammed Şeyh Yusuf - Suriyeli sığınmacı M.E, Avusturya'ya gitmek için İzmir'in Çeşme Limanı'ndan yola çıktığını, 34 günlük zorlu yolculuk için 4 bin 500 avro harcadığını belirtti.

Çeşme Limanı'ndan sürat teknesiyle Yunanistan'a doğru yola çıktıklarını dile getiren M.E, "7'si Filistinli 15 kişi sürat teknesine bindik. Kıyıya 5 metre kala tekneden indik. Kıyıdan 50 metre kadar yürüyünce bir araba geldi. Arkadaki otobüse binerek kendilerini takip etmemizi istediler. Koyos Adası'nda yasa dışı mültecilerin tutulduğu kampa götürüldük ve orada 10 gün kaldık" diye konuştu.

Kampta 10 gün kaldıktan sonra kendilerine 6 ay geçerliliği olan seyahat kartı verildiğini söyleyen M.E, "Buradan deniz yoluyla Atina'ya geçerek 5 gün kaldık. Bir grup kaçak göçmenle hava  yoluyla yolculuğa devam etmenin planlarını yaptık. Ancak bunun için 5 bin 500 avro gerekliydi ve başarı oranı ise yüzde 30'du. İtalya'ya kamyonla gitmek 5 bin avro, Avusturya'ya gitmek ise 4 bin avroya mal oluyordu. Bu yolla da pek güvenli değildi" dedi.

Selanik'e ulaşıp 1 gece gözaltında kalmalarının ardından uzun bir yürüyüşün ardından Makedonya'nın Sırbistan sınırındaki Luyan'a vardıklarını ifade eden M.E, Sırbistan sınırına doğru yürüdüklerini, orada 9 kişi bindikleri araçta iki kez devrilme tehlikesi yaşadıktan sonra Sırbistan'ın başkenti Belgrad'daki mülteci kampına ulaştıklarını belirti.

Kampa ulaşınca daha önce anlaştıkları kişi ile iletişime geçtiklerini kaydeden M.E, sözlerini şöyle sürdürdü:

"Bir araç gelip bizi Bosna sınırına götürdü. Araç sahibinin evinde kaldık, burada elbiselerimizi yıkama ve banyo yapma imkanı bulduk. İlk hafta mali işlemler, ikinci hafta bizi Macaristan’a götürecek araç sahibinin gözaltına alınması nedeniyle, evde 15 gün kaldık. Bu arada evde kalanların sayısı 30'a yükseldi. Evde kalanların artık Macaristan'a gitmek için seslerini yükseltmelerinin ardından yola çıktık. Macaristan'da Sırp mafyası tarafından bir binanın ikinci katında alıkonulduk, yaklaşık 35 saat aç kaldık. Bazılarımız Macar polisi tarafından gözaltına alındı ve darp edildi. Avusturya'nın başkenti Viyana'ya gitmek için bir araçla anlaştık. 16 kişi küçük bir otobüse bindik. Bizi daha önce varılan anlaşmanın aksine Viyana’ya değil 54 kilometre uzaklıkta bir yerde bıraktılar. Biz de Viyana'ya tren yoluyla gitmeye karar verdik. Yolculuk 34 gün sürdü, Yunanistan'a kadar 15 günde, oradan Avusturya'ya ise 19 günde ulaştım. Benim için yolculuk böyle sona erdi ama göç eden bazı grupların sıkıntıları hala son bulmadı. Bazıları yaklaşık bir aydır Makedonya'da gözaltında tutuluyor, onlara ne olduğunu kimse bilmiyor. Bazıları göç için 8 bin 500 dolar ödemek zorunda kaldı."

Muhabir: Muhammed Shekh Yusuf

Kaynak: Haber Kaynağı
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2006 Analiz Merkezi | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.