• BIST 109.068
  • Altın 144,631
  • Dolar 3,4965
  • Euro 4,1104
  • İstanbul 19 °C
  • Ankara 28 °C
  • İzmir 30 °C
  • "Erdoğan'ı Öldürün" Pankartı Açıldı Fatih Tezcan Uyardı!
  • 18 MART ÇANAKKALE İNGİLİZ ZAFERİ Mİ?
  • 15 Temmuz'da FETÖ Darbesini İlk Haber Veren ve Milleti Meydanlara Çağıran Fatih Tezcan'a FETÖ'ye Hakaretten Dava!
  • "Erdoğan'ı Öldürün" Pankartı Açıldı Fatih Tezcan Uyardı!
  • 18 MART ÇANAKKALE İNGİLİZ ZAFERİ Mİ?
  • 15 Temmuz'da FETÖ Darbesini İlk Haber Veren ve Milleti Meydanlara Çağıran Fatih Tezcan'a FETÖ'ye Hakaretten Dava!

Müslim Doğa

Müslim Doğa
Evrendeki her şey Allah'ın koyduğu yasalara uygun davrandığına göre, bütün evren müslimdir. Yani Allah'ın iradesine teslim olmuştur..

 

 

 

 

 

Doğanın Allah tarafından yaratıldığı ve O’nun varlığının göstergesi ve belirtisi olduğu fikri bizi bütün doğanın Müslim olduğu görüşüne götürür. Zira bütün doğa ilahi yasalara-bilinen ifadeyle doğa yasalarına-göre, Allah’ın onu tasarlayıp yarattığı şekle göre işler. Dolayısıyla Kur’an (kaçınılmaz olarak) Allah’ın yasalarına uyduğu sürece, bütün evren için İslam (teslim olma) terimini yakışık görür. Doğa Allah’ın yasalarına göre işlemekle Allah’ın iradesine teslim olur. Bu konumun bir sonucu olarak, doğa Allah’ın emirlerine uymazlık edemez ve aşağıdaki ayetlerde açıklandığı doğa yasalarına aykırı davranamaz:

Görmedin mi ki şüphesiz, göklerde ve yerde olanlar, ay, yıldızlar, ağaçlar, hayvanlar ve insanların birçoğu Allah’a secde etmektedir. Birçoğunun da üzerine de azap hak olmuştur. Allah kimi alçaltırsa ona saygınlık kazandıracak hiçbir kimse yoktur. Şüphesiz, Allah dilediğini yapar (22.18)

Yedi gök, yer ve bunların içinde bulunanlar Allah’ı tesbih ederler. Her şey onu hamd ile tesbih eder. Ancak siz onların tesbihlerini anlayamazsınız. O, halimdir, çok bağışlayandır. (17.44)

Göklerde ve yeryüzünde bulunan kimselerle sıra sıra (kanat çarparak uçan) kuşların Allah’ı tesbih ettiğini görmez misin? Her biri duasını ve tesbihini kesin olarak bilmektedir. Allah onların yapmakta olduğu şeyleri hakkıyla bilmelidir (24.41-42)

Evrendeki her şey Allah’ın koyduğu yasalara uygun davrandığına göre, bütün evren müslimdir. Yani Allah’ın iradesine teslim olmuştur. “Göklerdeki ve yerdeki herkes ister istemez ona boyun eğmişken ve ona döndürülüp götürülecekken onlar Allah’ın dininden başkasına mı arıyorlar. (3.83) Kur’an’ın vurguladığı gibi, insanlar bu evrensel yasanın tek istisnasıdırlar, çünkü Allah’ın emirlerine uyma ya da uymama yönünde özgür tercihin bahşedildiği tek varlık insandır.

Doğa’nın müslim oluşuyla ilintili bir başka önemli husus, İslami ibadet tarzının evrendeki tüm varlıklara özgü ibadet yöntemlerinin bir sentezi olmasıdır. Muhammed Hamidullah bir gün Kur’an’daki bir ayeti (22.18) okuduğu sırada bir bütün olarak doğanın ibadet açısından İslam’ın ibadet amellerinin anlamı üzerine şöyle düşünmeye başladığını aktarır:

Kâinat mineraller, hayvanlar ve bitkiler olmak üzere üç âlemden oluşur. Bunların ayırıcı özellikleri sırasıyla kaskatı ve hareketsiz durmak, sürekli rükû etmek ve sürekli secdede durmaktır. Demem o ki, köklerinin ağız mahiyetinde olmasından dolayı, bitkiler sürekli yere dönük olur. Bir Müslüman kendisini su gibi arındırır, Allah’ın gök gürültüsünü andıran bir sesle dua eder, tepeler gibi kaskatı kalır, hayvanlar gibi rükû eder ve bitkiler gibi secdede durur. İbadet Rabbin emirlerine uymak demektir. Allah, dağları hareketsiz durma ve (Kur’an’ın 2.238 ayetinin Müslümanlara bildirdiği üzere) “Allaha gönülden boyun eğerek namaza durma” hayvanlara (ve Kur’an’ın 2.43 ayetinde Müslümanlara emrettiği üzere) sürekli rükû etme, ağaçlara secdede durma ve (Kur’an’ın 53.62 ayetinin Müslümanlara buyurduğu üzere) “Allah’a secde etme ve O’na kulluk etme” emrini vermiştir.

Bu bakımdan Müslüman kişi günlük ibadetleriyle bir yandan bütün kâinat’ın çağrısına katılır, diğer yandan kendi benliğinin bütün gerçeklikle bütünleşmesini kavrar. Ardından bütün kâinata ve Allah’ın huzurundaki kardeşlerine bakıp düşünür. Kur’an bütünleşik ve bütüncül bir benliğin kavranmasını amaçlar.

(İbrahim Özdemir, Kur’an Perspektifiyle Bir Çevre etiği Anlayışına Doğru, S:50-51, Haz. Richard C. Foltz. Frederick M. Denny. Azizan Baharuddin, İslam ve Ekoloji Bahşedilmiş bir Emanet, Oğlak Yayıncılık, 2003)Dilaver Demirağ / Özgün Duruş

 

 

g

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2006 Analiz Merkezi | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Haber Scripti: CM Bilişim