• BIST 106.843
  • Altın 142,689
  • Dolar 3,5367
  • Euro 4,1209
  • İstanbul 29 °C
  • Ankara 25 °C
  • İzmir 31 °C
  • "Erdoğan'ı Öldürün" Pankartı Açıldı Fatih Tezcan Uyardı!
  • 18 MART ÇANAKKALE İNGİLİZ ZAFERİ Mİ?
  • 15 Temmuz'da FETÖ Darbesini İlk Haber Veren ve Milleti Meydanlara Çağıran Fatih Tezcan'a FETÖ'ye Hakaretten Dava!
  • "Erdoğan'ı Öldürün" Pankartı Açıldı Fatih Tezcan Uyardı!
  • 18 MART ÇANAKKALE İNGİLİZ ZAFERİ Mİ?
  • 15 Temmuz'da FETÖ Darbesini İlk Haber Veren ve Milleti Meydanlara Çağıran Fatih Tezcan'a FETÖ'ye Hakaretten Dava!

İran, İHH'dan Ne İstiyor?

İran, İHHdan Ne İstiyor?
Önce batı basınında, İsrail lobisinin İnsani Yardım Vakfı İHH'nın Libya'dan gelen silahları muhaliflere verdirdiği iddiaları çıktı. Haber yalanlandı, yetkililer açıklama yaptı, gazeteye tekzip gönderildi. Şimdi ise İsrail lobisinin yaptığı haberlerin aynı

Suriye’ de 2011 yılı Mart ayında başlayan ayaklanmalar ve iç kargaşanın yarattığı kaos ortamı her geçen gün daha da artarak devam etmekte ve bu kargaşa ortamından her zaman olduğu gibi en çok zararı, masum siviller görmektedir. Uluslararası teşkilatların yardım etmesini beklemeden mazlumlara yardım eden, insani diplomasi yürüten ve iç kamuoyunda zaman zaman İrancı suçlamalarına maruz kalan İnsani Yardım Vakfı İHH, İsrail’den sonra bu sefer de İran basın yayın organlarının yalan, yanlış ve ısmarlama haberlerinin hedefinde. Bütün bu karamaların 6 Kasım’da İsrailli yetkililerin yargılanacağı Mavi Marmara Davası öncesi gelmesi ise dikkatlerden kaçmıyor.

ÖNCE THE TIMES İFTİRA ETTİ
Önce The Times Gazetesi’nde sanki Türkiye bir kabile devlet anlayışıyla yönetiliyormuş gibi bir haber çıktı. Haberin orijinali farklı olmasına karşılık haber iç kamuoyuna şöyle verildi: “ İngiltere’de yayımlanan The Times gazetesinde yayımlanan habere göre; Libya’dan Türkiye’ye gelen bir kargo gemisinin Suriyeli mültecilere bugüne kadarki en büyük silah sevkiyatını yaptı. Gazetenin Suriyeli muhalifler ile görüşerek hazırladığı haberde İskenderun Limanı’na gelen gemi, silahların bölüşülmesi konusunda Müslüman Kardeşler ve Özgür Suriye Ordusu arasında tartışma çıkardı. İddiaya göre kargoyu teslim alan İHH’dan (İnsan Hak ve Hürriyetleri İnsani Yardım Vakfı) Özgür Suriye Ordusu birimleri arasında paylaşılması planlanan silahların büyük bölümünü yakın olduğu Müslüman Kardeşler’e verdi.” Bu haber karşısında durumun yalan olduğu ve geminin gümrükte olduğu kontrol edildiği tamamen insani yük taşıdığı açıklandı. İHH yetkilileri bununla yetinmedi söz konusu gazeteye düzeltme yazısı gönderdi ve haberin geri çekilmesini talep etti. Hbaerde ki en ilginç ayrıntı ise haberi yazan muhabirin Musevi asıllı olması ve İsrail’de yaşıyor oluşuydu ki, bu bile haberin nasıl sipariş edildiğini ortaya koyuyordu.

İRAN HABERLERİ İSRAİL LOBİSİ İLE AYNI
Batı basınında ve özellikle 5 Kasımdaki dava öncesinde İsrail lobisinin yönlendirmesi ile bu haberler çıkarken bu seferde aynı tarzdaki haberler İran basın yayınında görülmeye başlandı.İran'ın medya organları ısrarla, Türkiye'nin Özgür Suriye Ordusuna silah desteği sağladığını iddia etmeye başladılar. İşin ilginç yanı bundan on gün önce İran’da çıkan bu haber değeri taşımayan haberler Türkiye’de yeni servis edilmeye başlandı

DOĞAN HABER AJANSI BAYAT BİR HABERİ NEDEN SERVİS ETTİ?
Aydın Doğan’a ait Doğan Haber Ajansı (DHA), 25 Eylül'de Fars Haber ajansında çıkan bir haberi hiç bir kaygı taşımaksızın aynen kopyaladı ve Türkiye'deki abonelerine servis etti. Söz konusu haberde, İHH'nin Osman Atalay aracılığıyla Suriye halkına silah yardımında bulunduğu iddia ediliyor. Ajans, vakfın Dışişleri Bakanı Ahmet Davutoğlu ve Suudi Vahabi gruplarla işbirliği içinde faaliyet gösterdiğini de iddia etti. Ajansın iddiasına göre IHH, 2011 Mart’ında Suriye’deki olayların patlak vermesinden itibaren Beşşar Esad’a karşı mücadele eden gruplara aktif bir şekilde yardım etmeye başladı. Bu iddia karşısında İHH yetkilileri açıklama yapma gereği bile hissetmezken, ne ilginçtir ki DHA bu haberi on gün sonra bulup servis ediyordu.Doğan Haber Ajansı bu haberi servis ederken bu sefer aynı haber ajansı bu sefer aynı haberin biraz geniş halini İngilizce olarak servis etmeye başladı. Habercilikte eski bir haberinizi yeniden yayımlarken yeni bir gelişme olması gerekiyor. Haberde yeni bir gelişme yokken, bu haberin servis edilmesi akıllara İran basın yayını İHH’dan ne istiyor sorusunu gündeme getiriyor.

ABD’NİN İSRAİL’İN YAPAMADIĞINI İRAN MI YAPACAK
Bilindiği üzere, İHH Mavi Marmara olayı sonrasında, İsrail'in hedefine girmiş ve israil lobisinin yönlendirmesi ile ABD'de terör örgütüne destek veren sivil toplum kuruluşları arasına alınmak istenmişti. İran Haber Ajansının bu manipülatif haberi, İsrail lobisinin isteklerine de hizmet ediyor. Bu isteğe bir desteği de Aydın Doğan'a ait DHA sağlamış oluyor. 5 Kasımdaki Mavi Marmara Davası öncesinde İsrail be onun lobisinin etki alanından çok sayıda manipülatif haberin gelmesi olasılık dahilinde. Ancak, İran basın yayın organlarının bir kısmının da bu etki alanı içerisine gireceği açıkçası beklemiyorduk

İHH, İRAN VATANDAŞLARI İÇİN İNSANİ DİPLOMASİ YÜRÜTTÜ
Fars Haber Ajansı İHH’nın muhaliflere yardım ettiğini iddia ediyor ama bir şeyi unutuyor. İHH insani diplomasi yürüterek, muhaliflerin elindeki İran vatandaşlarını kurtarırken İran basın yayınında İHH ile ilgili bu yönde tek bir haber çıkmıyordu. İHH İnsani Yardım Vakfı komşu ülkelere sığınan Suriyeli mültecilerin barınma, beslenme, sağlık gibi temel ihtiyaçlarının karşılanması için çeşitli yardım faaliyetleri gerçekleştiriyor. “Suriye’ ye Acil Yardım” çalışması kapsamında, yalnızca Ramazan ayında bombardıman altındaki Suriye kentlerine 370 ton gıda ve insani Yardım malzemesi ulaştırıldı. Hatay’ın Reyhanlı ilçesine mültecilere hizmet etmesi için tam techizatlı bir sağlık tırı konuşlandırıldı. Babüsselam sınır kapısında 50 kişilik ekibi, mobil aşevi ve sağlık tırı ile Suriyeli mültecilere hayati değerde yardımlar ulaştırılıyor. Vakıf; bu faaliyetlerini yürütürken, kurulduğu 1993 yılından bu yana yürüttüğü tüm faaliyetlerde olduğu gibi, iç hukuk ve uluslararası hukukun gerektirdiği prosedürü eksiksiz yerine getiriyor.

BİRÇOK KURUMDA SAYGINLIĞI OLAN İHH’YA İFTİRA ATMAK MÜMKÜN MÜ?
İHH’nın ülke ve dünya genelinde sahip olduğu engin tecrübelerinin neticesinde yürüttüğü faaliyetlerdeki başarısı, almış olduğu ödüllerle ve üyeliklerle de tescillenmiştir.Vakıf, İslam Dünyası STK’ lar Birliği, Humanitarian Forum üyeliği, BM Ekonomik ve Sosyal Konsey Danışman Statüsünde Üyelik ve Türkiye Gönüllü Teşekküller Vakfı (TGTV)üyeliği almaya hak kazanmıştır. Ayrıca müvekkil vakıf; Vakıflar Genel Müdürlüğü tarafından verilen kaynaklarını amaçları doğrultusunda en iyi kullanan vakıf ödülü (2005 yılı) , Vakıflar Genel Müdürlüğü tarafından verilen en iyi proje ödülleri (Projeler: Aşiyana Yetimhanesi – Pakistan, Kadın Eğitim Enstitüsü – Somali, Mobil Hastane - Irak) (2006) , TBMM Üstün Hizmet Ödülü (2007 yılı) , Uluslararası Karma Kültür Gençlik Konseyi (COJEP) İnsan Hakları Ödülü (2010) sahibidir.

Sorular basit: 
1-İran basın yayın organları bunun yalan olduğunu bile bile bu iftiraları neden yapıyor ve İHH’dan ne istiyor?
2-Türkiye’de İHH’yı İrancılıkla suçlayan insanlar bu durum karşında ne diyor. Vicdanları rahat ediyor mu?
3-Bu tür haberler neden İsrail lobisinin haberleri ile aynı tarihlerde parelerlik gösteriyor?
4-İHH’nın eğer muhaliflere silah desteği verdiğine inanıyorsa İran medyası, İHH’nın Suriyeli muhalifler elinde bulunan İran vatandaşlarını kurtarırken neden tek bir satır haber bile yapılmadı?



UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2006 Analiz Merkezi | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Haber Scripti: CM Bilişim