• BIST 97.533
  • Altın 145,745
  • Dolar 3,5801
  • Euro 4,0019
  • İstanbul 16 °C
  • Ankara 10 °C
  • İzmir 14 °C
  • "Erdoğan'ı Öldürün" Pankartı Açıldı Fatih Tezcan Uyardı!
  • 18 MART ÇANAKKALE İNGİLİZ ZAFERİ Mİ?
  • 15 Temmuz'da FETÖ Darbesini İlk Haber Veren ve Milleti Meydanlara Çağıran Fatih Tezcan'a FETÖ'ye Hakaretten Dava!
  • "Erdoğan'ı Öldürün" Pankartı Açıldı Fatih Tezcan Uyardı!
  • 18 MART ÇANAKKALE İNGİLİZ ZAFERİ Mİ?
  • 15 Temmuz'da FETÖ Darbesini İlk Haber Veren ve Milleti Meydanlara Çağıran Fatih Tezcan'a FETÖ'ye Hakaretten Dava!

Fransız Basınından Türkiye'de İslamcılık Tehlikesi Çarpıtması

Fransız Basınından Türkiyede İslamcılık Tehlikesi Çarpıtması
Fransa'nın en köklü haftalık haber dergilerinden Le Point, Türkiye'yle ilgili skandal bir yalan habere imza attı.
YAŞ öncesi yaşanan istifaların ardından Fransız Anadolu Çalışmaları Enstitüsü Müdürü Prof. Dr. Nora Şeni'yle röportaj yapan Fransız dergi, haberi Şeni'nin açıklamalarını çarpıtarak “Türkiye'de İslamcılık tehlikesi bulunuyor” başlığıyla yayınladı. Şeni'nin haberi yalanlamasının ardından Le Point, röportajın çarpıtılmamış halini yayınladı. Ancak, salı günü yayınlanan yalan haber Türk medyasında geniş yer buldu.

Fransa'nın en çok satan haber dergilerinden Le Point'ta Armin Arefi imzasıyla yayınlanan röportajda, yapılan çarpıtmalar Prof. Şeni'nin açıklamalarının tamamının yayınlanmasıyla birlikte ortaya çıktı. Arefi'nin “Ülkenin İslamcılığa boğulma riski var mı?” sorusuna, “Kesinlikle, ‘boğulma' riski yok” sözleriyle cevap verdi. Ancak, Fransız gazeteci, Şeni'nin cevabını “Böyle bir risk kesinlikle bulunuyor.” ifadeleriyle değiştirdi.

Ayrıca, Le Point'ın IFEA Müdürü Şeni'nin hiç söylemediği sözleri de röportaja eklediği ortaya çıktı. Başbakan Erdoğan'ın otoriterleşme eğiliminde olup olmadığı yönündeki sorunun cevabında Şeni'ye ait olmayan şu sözlere yer verildi: “Hükümete karşı durabilecek bir muhalefetin kalmadığını müşahede ediyoruz. Ordu en büyük muhalefetti. Daha sonra basın geliyordu. Onun ardından, son dönemde İslamcı hükümet lehine reforma uğrayan yargı erki bir muhalefet gücünü temsil ediyordu. Muhalif güçlerin gerileyen hakları Atatürk tarafından zikredilen laiklik ilkesine uygun değil.”

TÜRK BASINI DAHA DA ÇARPITTI

Le Point dergisindeki yalan haberi Türk medyası da geniş şekilde kullandı. Doğan Haber Ajansı'nın (DHA) tercümesini servis ettiği röportaj, Cumhuriyet, Posta, Radikal ve CNN Türk'te yayınlandı. DHA'nın servis ettiği haberde Fransız dergisinin “Türkiye'de İslamcılık riski bulunuyor” başlığı daha da çarpıtılarak, “Türkiye'de radikal İslam riski var” şeklinde değiştirildi. 

Terör örgütü PKK'ya yakın Fırat Haber Ajansı da, aynı haberin farklı bir tercümesini yayınladı. Ancak, çarpıtılmış röportajı yayınlayan Türk medyası, Rona Şeni'nin düzeltmesine yer vermedi. Sadece Doğan Haber Ajansı, bir cümlelik düzeltme açıklaması yayınladı. 

Le Monde Gazetesi İstanbul Temsilcisi Guillaume Perrier, Le Monde gazetesinin internet sitesinde yer alan “Au fil du Bosphore” isimli blogunda “Le Point dergisi, yalanlamanın ardından röportajın gerçek halini yayınladı. Ancak, olan olmuştu. Özellikle Doğan Grubu yayınları başta olmak üzere Türk basını, Nora Şeni'ye atfedilen açıklamaları geniş şekilde kullandı. Hem de daha çarpıcı bir başlıkla.” sözleriyle Türk basınını eleştirdi. 

Haberin burka giymiş bir kadın resmiyle yayınlandığına da dikkat çeken Perrier, “Türkiye'de bu şekilde giyinenler sadece Körfez ülkesinden gelen turistler. Haber, artık bu şekilde birçok yerde yayınlandı ve silinmesi çok zor.” ifadelerini kullandı. 

Le Monde Temsilcisi Perrier, “Haber, bazı okurların önyargılarına uygun çarpıcı bir başlıkla verilmiş. Ancak, bu başlık Türkiye'deki sivil asker ilişkilerini gerçeklere ve gazetecilik ilkelerine uygun şekilde izah etmekten çok uzak.” sözleriyle Le Point'in haberini eleştirdi. Röportajın ilk halinde Şeni'nin askeri vesayet rejimini meşru gördüğü izlenimi verildiğini belirten Perrier'ye askeri vesayet altındaki rejimleri İslamcılığa engel olduğu gerekçesiyle meşru kabul eden görüşlerin geçerliliğini yitirdiğini kaydetti. 

Le Monde Temsilcisi Perrier, “Haber, bazı okurların önyargılarına uygun çarpıcı bir başlıkla verilmiş. Ancak, bu başlık Türkiye'deki sivil asker ilişkilerini gerçeklere ve gazetecilik ilkelerine uygun şekilde izah etmekten çok uzak.” sözleriyle Le Point'in haberini eleştirdi. Röportajın ilk halinde Şeni'nin askeri vesayet rejimini meşru gördüğü izlenimi verildiğini belirten Perrier'ye askeri vesayet altındaki rejimleri İslamcılığa engel olduğu gerekçesiyle meşru kabul eden görüşlerin geçerliliğini yitirdiğini kaydetti.
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2006 Analiz Merkezi | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Haber Scripti: CM Bilişim