• BIST 83.067
  • Altın 146,530
  • Dolar 3,7912
  • Euro 4,0490
  • İstanbul 2 °C
  • Ankara -7 °C
  • İzmir 1 °C
  • 15 Temmuz'un 2.Aşaması'na Karşı Ne Yapmalı?
  • 15 Temmuz'un 2.Aşaması Nasıl Olacak?
  • 15 Temmuz'un Siyasi Ayağı ve Cunta Hükümeti Kimlerdi?
  • 15 Temmuz'un 2.Aşaması'na Karşı Ne Yapmalı?
  • 15 Temmuz'un 2.Aşaması Nasıl Olacak?
  • 15 Temmuz'un Siyasi Ayağı ve Cunta Hükümeti Kimlerdi?

Eski danışmana 18 ay hapis

Eski danışmana 18 ay hapis
Başbakan Cameron'ın eski iletişim danışmanına 18 ay hapis cezası verildi

LONDRA (AA) - Sansasyonel haber için yasa dışı telefon dinlediği gerekçesiyle suçlu bulunan İngiltere Başbakanı David Cameron'ın eski iletişim danışmanı ve kapatılan "News of the World" gazetesinin eski editörü Andy Coulson, 18 ay hapis cezasına çarptırıldı. 

Londra'daki Old Bailey Ağır Ceza Mahkemesi'nde 8 ay süren telekulak davasına bakan yargıç, Coulson'ın yanı sıra davada yargılanan gazetenin diğer eski dört çalışanına da ceza verdi. Buna göre, News of the World gazetesinin eski muhabiri Neville Thurlbeck ve editörü Greg Miskiw altışar ay hapis cezası, eski muhabiri James Weatherup 4 ay tecil edilmiş hapis cezası, eski özel dedektifi Glenn Mulcaire ise 6 ay tecil edilmiş hapis cezası ile 200 saat kamu görevi cezası aldı. 

İngiliz yasalarına göre, Andy Coulson 9 ay hapis cezası yatıp çıkabilecek. Ülkede 5 yılın altındaki hapis cezalarında hükümlüler durumları da değerlendirerek, cezalarının yarı süresi hapishanede tutulabiliyor.

İngiltere Başbakanı Cameron cezanın açıklanmasının ardından yaptığı açıklamada, "Karar, adaletin yerini bulması gerektiğini ve kimsenin hukuktan daha üstün olmadığını göstermiştir" dedi. Cameron, Coulson'ın suçlu bulunmasının ardından ise özür dileyerek, "Coulson'ı işe aldığım için üzgünüm" demişti. 

Coulson, 2002 yılında gazetenin editörüyken, öldürülen 13 yaşındaki Milly Dowler'ın cep telefonuna bırakılan sesli mesajların dinlendiği ve daha fazla mesaj bırakılması için bazılarının gazete tarafından silindiği tespit edilmişti. 

Andy Coulson, hakkındaki kraliyet ailesine ait telefonlara ulaşmak için polise ödeme yapmak ve görevini kötüye kullanmakla suçlamalarıyla ilgili ise yeniden yargılanacak. Davaya bakan jüri, iki suçlamayla ilgili karar veremediğini açıklamıştı. 

Telekulak skandalının ortaya çıkmasının ardından Avustralyalı medya patronu Rupert Murdoch'ın İngiltere'de sahibi olduğu 168 yıllık "News of the World" tabloid gazetesi, Temmuz 2011'de kapatılmıştı. Sansasyonel haber için çok sayıda kişinin telefonlarını yasa dışı dinlediği iddia edilen kişiler arasında Coulson'ın yanı sıra Murdoch'ın sahibi olduğu News International şirketinin eski yöneticisi ve "Murdoch'ın manevi kızı" olarak bilinen Rebekah Brooks da vardı. Brooks ise davada suçsuz bulunmuştu. 

Telekulak skandalı, yargıç Brian Leveson'ın kamuoyuna açık yürüttüğü ve medyanın siyasetçilerle ve polisle ilişkisinin masaya yatırıldığı "Leveson Soruşturmasına" neden olmuştu. 

 

Kaynak: Haber Kaynağı
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
  • Suikast İçin Gelen Terörist Öldürüldü!12 Ocak 2017 Perşembe 11:31
  • Bunları Yapana Vatandaşlık Verilecek!12 Ocak 2017 Perşembe 11:25
  • TSK'dan Kuzey Irak'a Hava Harekatı!12 Ocak 2017 Perşembe 11:13
  • Davutoğlu'ndan Darbe Komisyonu'na Yanıt!12 Ocak 2017 Perşembe 11:08
  • Kıbrıs Haritaları BM'nin Kasasında!12 Ocak 2017 Perşembe 10:33
  • CHP Bunu da Yaptı!12 Ocak 2017 Perşembe 10:29
  • Amerika'dan Skandal! PYD’yi Masada İstiyor!12 Ocak 2017 Perşembe 10:25
  • Rusya’dan Vize Atağı!12 Ocak 2017 Perşembe 10:21
  • Irak, Nükleer Programa Geçiyor!12 Ocak 2017 Perşembe 10:18
  • Başika’da Kalacağız!12 Ocak 2017 Perşembe 10:14
  • Tüm Hakları Saklıdır © 2006 Analiz Merkezi | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
    Haber Scripti: CM Bilişim