• BIST 84.208
  • Altın 147,005
  • Dolar 3,7769
  • Euro 4,0596
  • İstanbul 6 °C
  • Ankara -2 °C
  • İzmir 7 °C
  • 15 Temmuz'un 2.Aşaması'na Karşı Ne Yapmalı?
  • 15 Temmuz'un 2.Aşaması Nasıl Olacak?
  • 15 Temmuz'un Siyasi Ayağı ve Cunta Hükümeti Kimlerdi?
  • 15 Temmuz'un 2.Aşaması'na Karşı Ne Yapmalı?
  • 15 Temmuz'un 2.Aşaması Nasıl Olacak?
  • 15 Temmuz'un Siyasi Ayağı ve Cunta Hükümeti Kimlerdi?

"Erdoğan'ın kesin zaferi"

Erdoğanın kesin zaferi
Batı basınında, Başbakan Erdoğan'ın önemli başarı elde ettiğine dikkati çekildi. ABD basını da yerel seçimleri Başbakan Erdoğan’ın “kesin zaferi” olarak yorumladı

ANKARA (AA) - Türkiye'deki yerel seçim sonuçları dünya basınında geniş yankı buldu. Yerel seçimlerin referanduma benzetildiği haberlerde, Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'ın tüm tartışmalara rağmen oylarını artırarak büyük başarı elde ettiği belirtildi.

- İngiltere

Financial Times (FT) gazetesi, 2009 seçimleriyle karşılaştırdığı yerel seçim sonuçlarını verdiği haberde, "Erdoğan seçim zaferini ilan etti" ifadesini kullandı. 

Türkiye'deki yerel seçimlerin AK Parti ile muhalifleri arasında yaşanan bir yarış olmaktan çıkıp, "Erdoğan ile Gülen arasında güç testine" dönüştüğünü yazan FT, Erdoğan'ın dün akşamki konuşmasında, kendisine suçlamalarda bulunan Gülen cemaati üyelerine sert önlemler alacağının sinyalini verdiğine işaret etti. 

Daily Telegraph gazetesi, yerel seçim sonuçlarına, "Başbakan Recep Tayyip Erdoğan zaferini ilan etti" ifadesiyle yer verirken, Times gazetesi "Krizlerin sarstığı Erdoğan seçim zaferini ilan etti" başlığını kullandı.

Guardian gazetesi ise Erdoğan'ın yerel seçim sonuçlarıyla hakkındaki ciddi suçlamaları püskürtmüş göründüğünü belirtti. Gazete, Türkiye'deki yerel seçimlerin Başbakan Erdoğan'ın popülaritesini ölçen bir barometre olarak görüldüğünü, AK Parti'nin önemli bir zafer kazandığını vurguladı.

"Seçimlerdeki başarısı Erdoğan'ı ağustos ayında cumhurbaşkanı adayı olması yolunda cesaretlendirecektir" denilen haberde, yaz aylarında yaşanan protestoların ve yolsuzluk iddialarının ardından dün 52 milyondan fazla seçmenin yüzde 92'sinin oy kullandığına dikkati çekildi.

İngiliz yayın kurumu BBC de seçim sonuçlarına "Erdoğan'ın zaferi" yorumuyla yer verdi. BBC'nin İstanbul muhabiri James Reynolds, "Erdoğan'ın işçi sınıfından ve dindar kesimden destek aldığını" kaydetti. Erdoğan'ın bundan sonraki süreçte cumhurbaşkanlığına aday olabileceğini belirten Reynolds, ancak bazı yorumcuların dördüncü kez başbakan olabileceğini söylediğini de aktardı. 

- Hollanda

Hollanda basını da "referandum havasında geçen yerel seçimlerin AK Parti’nin başarısıyla sonuçlandığını" yazdı.

“Erdoğan’ın AK Partisi Türkiye’de kazandı” başlığıyla haberi veren Hollanda yayın kurumu NOS'un haberinde, Türkiye’de yaşanan tartışmalara atıfla bu seçimin referandum havasında geçtiğine işaret edilerek, iktidar partisinin bir önceki yerel seçimlere oranla oylarını arttırdığı kaydedildi.

"Türk Başbakanı Erdoğan, AK Parti’nin zaferini kutluyor" başlığını kullanan De Volkskrant gazetesi, referandum havasında geçen seçimde AK Parti’nin birinci, CHP’nin ise ikinci olduğunu yazdı. Başbakan’ın dün gece dile getirdiği “Demokrasi ve irade kazandı” yönündeki sözlerine dikkati çeken gazete, başkent Ankara’da, İstanbul’u rahat kazanan AK Parti ile CHP adayları arasında büyük çekişme yaşandığı hatırlattı.

De Telegraaf gazetesi de Türkiye’de ilk kez başörtülü bir kişinin belediye başkanlığını kazandığı ayrıntısına dikkati çekti.

- Fransa

Sağ eğilimli Le Figaro gazetesi, Erdoğan'ın hakkındaki tüm iddialara karşın sandıktan zaferle çıktığını yazarken, dün gece yaptığı balkon konuşmasından kesitlere yer verdi. Haberde, Erdoğan'ın "seçim sonrası operasyon mesajı" verdiğine işaret edilerek, Başbakanın, cumhurbaşkanlığı seçimlerinin de en güçlü adayı olduğu belirtildi.

Yerel seçimlerde yüksek katılım oranına dikkati çeken Le Parisien gazetesi, AK Parti'nin oy oranını yüzde 10 civarında artırdığını ve kilit şehirlerde yine hükümetin galibiyet kazandığını sayfalarına taşıdı. 

Le Monde gazetesi de Erdoğan'ın bir zamanlar belediye başkanı olduğu İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nin yine AK Parti tarafından alındığına dikkati çekerek, Gezi Parkı eylemleri ile Erdoğan ve ailesi hakkındaki iddiaların sandığa yansımadığı yorumunda bulundu.

- İtalya

İtalyan haber ajansı ANSA, AA'ya dayandırarak geçtiği haberinde, "Son haftalarda yolsuzluk iddiaları ile uğraşan ve otoriterlikle suçlanan Erdoğan, 'hayatta kalma' olarak nitelenen seçimden Ankara'nın Sultanı olarak ayrı bir zaferle çıkmış görünüyor" ifadesini kullandı. 

"Corriere della Sera" gazetesinin internet sitesinde, "Skandallar, Başbakan'ı batırmadı" yorumu yapılırken, “Skandallara ve ortaya çıkan otoriterleşmeye karşın 11 yıldır iktidarda olan kişi, bir kez daha onaylandı” denildi. Haberde, dinlemeler, para dolu ayakkabı kutuları, sosyal paylaşım siteleri Twitter ve Youtube’un kapatılmasına karşın Başbakan Erdoğan’ın "bir milimetre çizik almadığı" belirtildi.

“La Repubblica” gazetesi de seçimleri “Erdoğan, sürpriz şekilde kazanıyor ancak muhalefet itiraz ediyor” başlığıyla duyurdu. Seçimlerin son dönemdeki yolsuzluk suçlamaları nedeniyle başbakan için büyük önem taşıdığına işaret edilen haberde, İstanbul’un "muhafazakarların muhalefete tokadının simgesi haline geldiğini" yazdı.

“La Stampa” gazetesi de “Erdoğan skandalları da yendi” başlığıyla Türkiye’deki yerel seçimleri ve Erdoğan’ın başarısını duyurdu. Gazete, Erdoğan’ın son dönemde maruz kaldığı pek çok suçlama, geçen yaz yaşanan Gezi Parkı odaklı gelişmelere karşın kazandığı yerel seçimi başbakanın liderliğinin onaylandığı referanduma benzetti. Haberde, Kemalist Cumhuriyetçilerin hayal kırıklığı içinde olduğu ifade edildi. 

- İspanya 

İspanya'nın yüksek tiraja sahip sol eğilimli gazetesi El Pais, son zamanlarda yolsuzluk iddiaları ve sosyal paylaşım siteleri Twitter ile Youtube'un yasaklanması ile gündeme gelen Erdoğan'ın, yerel seçimlerin sonuçlarıyla bu tavrını "meşrulaştırdığını" yazdı. El Pais, "Başbakan, pragmatizmden muhafazakarlığa dönüş yapıyor" yorumunu yaptı. 

El Mundo gazetesi de "Yolsuzlukla lekelenen Türk Başbakan, seçimlerle kendini meşrulaştırmaya çalışıyor" iddiasında bulundu. 

- Belçika

Belçika basını, AK Parti'nin sosyal medyada aleyhinde yürütülen kampanyaya rağmen mahalli seçimlerden zaferle ayrıldığını bildirdi.

Fransızca yayın yapan kamu televizyonu RTBF, haberinde Türkiye'de hiçbir seçimde bu kadar enerjinin sarf edilmediğini, seçim kampanyalarının Başbakan Erdoğan'a ve hakkındaki iddialara odaklandığını ve birçok telefon kaydının internetten yayınlandığını fakat tüm bunların AK Parti'nin geleneksel tabanını etkilemediğini aktardı.

RTBF, Erdoğan'ın zafer konuşmasını "çok saldırgan bir tonda" yaptığı, devlet içinde devlete müsaade edilmeyeceği mesajını verdiği ve gelecek dönemde baskının artabileceği yorumunu yaptı.

Flamanca yayımlanan De Morgen gazetesi, mahalli seçimlerde en önemli rolü Başbakan Erdoğan'ın oynadığını ve sonuçların aynı zamanda bir referandum olarak görülebileceğini yazdı.

Le Soir gazetesi, seçimlerden zaferle ayrılan Erdoğan'ın "rakiplerini tehdit ettiği" iddiasında bulundu. Gazeteye göre, "büyük bir zafer kazanan" Başbakan Erdoğan bu sonuçlara göre cumhurbaşkanlığı seçimlerine aday olabilir.

- İsviçre

"20 Minuten" gazetesi, Başbakan Erdoğan'ın seçim sonuçlarının belli olmasının ardından AK Parti Genel Merkezi'nde yaptığı konuşmaya atıfta bulunarak, "Muhalifler, eleştirilerin bedelini ödeyecek" başlığını kullandı. Gazete, oy sayımları sırasında çok ciddi tartışmalar yaşandığına da dikkati çekti.

"Neue Züricher Zeitung" gazetesi, ülkedeki derin bölünmeyi ortaya çıkaran seçimlerin asıl kazanının yüzde 90 oranında katılımda bulunan Türk seçmeni olduğunu yazdı.

Berner Zeitung gazetesi de seçim sonuçlarının, Başbakan Erdoğan'ın, ağustos ayında yapılacak cumhurbaşkanlığı seçiminde aday olup olmama kararı için önemli bir gösterge oluşturacağını belirtti.

- Danimarka

Ülkenin en prestijli gazetelerinden Politiken, yerel seçimleri "Erdoğan'a yapılan eleştiriler Türk halkının büyük çoğunluğunu teğet geçti" başlığıyla duyurdu. Seçime katılımın yüksek olduğunu kaydeden gazete, sokaktaki insanların AK Parti iktidarındaki ekonomik düzelmeden mutlu olduğuna işaret etti.

Ulusal radyo televizyon kanalı DR, "Erdoğan seçimden galip ayrıldı ve rakiplerini tehdit etti" başlığıyla verdiği haberinde seçimden galip çıkan Erdoğan'ın parti genel merkezi önünde toplanan taraftarlarına seslendiğini ve "Bugün yeni Türkiye'nin düğün günü. Bugün yeni Türkiye kazandı ve 77 milyon insan kardeşçe birleşti" ifadesini kullandığını yazdı.

Berlingske gazetesi de Türkiye'deki 55 milyon seçmenin sandık başında sadece yerel politikacıları seçmediğine, aynı zamanda ayrıca Başbakan Erdoğan'a destek verip vermediklerini ortaya koyduklarına dikkati çekti. 

- Bulgaristan

Bulgaristan Ulusal Televizyonu (BNT), "Erdoğan büyük siyasi sınavını başarıyla verdi” ifadesini kullanırken, ülkenin en büyük televizyon kanalı BTV de AK Parti'nin yerel seçimlerde muhaliflerini çökerttiğini belirtti.

Ülkenin en etkin günlük gazeteleri Trud ve 24 Saat, Türkiye’den gelen seçim haberlerine geniş yer vererek, seçim zaferinin, Başbakan Erdoğan tarafından şahsen ilan edildiğini yazdılar.

Dnevnik gazetesi de Türk halkının nihai seçim sonuçlarını sabırsızlıkla beklediğini ancak resmi olmayan sonuçların Erdoğan’ın ve lideri olduğu AK Parti'nin kesin zaferini gösterdiğini kaydetti.

BGNES haber ajansı da "Erdoğan seçimleri kazandı ve düşmanlarını uyardı" ifadesini kullandı.

- Rusya

Rus haber ajansı Ria-Novosti, Başbakan Erdoğan'ın balkon konuşmasını öne çıkartırken, seçimlerin AK Parti'nin zaferiyle sonuçlandığını yazdı. 

İtar-Tass ise Türkiye'deki yerel seçimlerde en büyük yarışın Ankara ve İstanbul için yapıldığını vurgulayarak, Erdoğan'ın gece saatlerinde "partisinin zaferini halka ilan ettiğini" duyurdu.

Rus haber kanalı Vesti-24, yerel seçimlerin, genel seçim havasında geçtiğine vurgu yaptı.

Rus medyası ayrıca Cumhurbaşkanı Abdullah Gül'ün oy verme esnasında yaptığı, "Türkiye çok partili dönemin en iyi dönemini yaşıyor" açıklamasına geniş yer verdi. 

- Azerbaycan

Azerbaycan gazeteleri ve internet medyası, AK Parti'nin yerel seçimleri kazanmasını manşetlerden duyurdu.

En çok okunan ve pazartesi günü çıkan az sayıdaki gazetelerden biri Azadlık, seçim sonuçlarını “Erdoğan galip geldi” manşetiyle duyurdu. Seçim sonuçlarına tam sayfa yer ayıran gazete, Erdoğan'ın balkon konuşmasına, ülkede ilk kez başörtülü bir kadının belediye başkanı olmasına ve muhtarlık seçimlerinde çıkan kavgalara yer verdi.

Üç manşetini yerel seçimlere ayıran "qafqazinfo.az" haber sitesi de seçim sonuçlarını “Erdoğan Gülen'e galip geldi” başlığıyla verdi.

Bu arada, seçimle ilgili haberlerde Azerbaycan medyası da  AA'yı kaynak gösterdi.

- Çin

Çin basını, Türkiye'deki mahalli seçimlerde AK Parti'nin üstün çıkmasını, "Erdoğan, yerel seçimlerde zafer kazandı" başlığıyla verdi.

Çin'in resmi haber ajansı Şinhua, AK Parti iktidarı ve Başbakan Erdoğan'ın yerel seçimlerden başarıyla ayrıldığına vurgu yaparak, Erdoğan'ın "Sonuçlar, partimizin büyük başarısı ve çalışmalarımızın sonucudur. Tarihte yeni bir sayfa açıldı" sözlerine yer verdi.

Şinhua ayrıca seçimler sırasında çıkan olaylarda 8 kişinin öldüğü ve yaklaşık 30 kişinin yaralandığına haberlerinde yer verdi.

Diğer resmi yayın organlarından Halkın Günlüğü, seçim sırasında ölen ve yaralanan kişilere yer verirken, birçok yayın kuruluşunun internet sitesinde Şinhua'nın Ankara mahreciyle servis ettiği haber ve fotoğrafları kullandığı dikkati çekti.

- İran

İran’ın resmi haber ajansı IRNA, “Türkiye hükümet yetkilileri aleyhine yayınlanan ses kayıtları, yolsuzluk iddiaları ve orduya yapılan operasyonların Erdoğan’ın popülaritesini azaltmadığını gösterdi” değerlendirmesinde bulundu. IRNA, Erdoğan’ın seçim sonuçlarının kesinlik kazanmasının ardından yaptığı konuşmanın tam metnini yayımladı.

"Erdoğan’ın partisi belediye seçimlerinde önde” başlığını atan İranlı Öğrenciler Haber Ajansı ISNA, 20014 yerel seçimleriyle 2009’da yapılan bir önceki yerel seçimleri kıyaslayarak, AK Parti'nin büyük başarı kaydettiğini yazdı. 

Ülkenin resmi haber ajanslarından MEHR ise sonuçları, “Erdoğan yerel seçimleri kazandı" başlığıyla verdi. “İlan edilen bu zafer, Erdoğan ve yakın çevresinin geçen haftalarda büyük çaplı mali yolsuzluk iddialarının hedefinde olmalarına rağmen gerçekleşti” ifadesine yer verilen haberde ayrıca üç kadın adayın da belediye başkanı seçildiğine işaret edildi.

Ülkedeki radikallere yakın basın kuruluşlarından Fars haber ajansı, Başbakan Erdoğan’ın balkon konuşmasını ana sayfasına taşıyarak, “Fethullah Gülen’le araya yeni sınırlar getirildi” başlığını attı.

- ABD

ABD basını da Türkiye'deki yerel seçimleri Başbakan Recep Tayyip Erdoğan’ın “kesin zaferi” olarak yorumladı.

“Erdoğan yerel seçimlerde zaferini ilan etti” başlığı kullanılan CNN'in internet sitesinde, seçim sonrasında Başbakan Erdoğan’ın yaptığı konuşmaya yer verildi. Haberde, Erdoğan’ın seçim sonuçlarını “Türkiye’de demokrasinin zaferi” olarak ilan ettiği kaydedildi.

Başbakan Erdoğan’ın muhalefete sandıkta “Osmanlı şamarı” atıldığını belirttiği ifade edilen haberde, Türkiye’de yerel seçimlerin Erdoğan’ın gücünün testi olarak görüldüğüne işaret edildi.

Washington Post’un haberinde “Türkiye Başbakanı'nın partisi yerel seçimlerde birinci parti oldu” başlığıyla “yolsuzluk skandalı ve şikayetlere rağmen”, AK Parti’nin seçimleri “rahat biçimde” kazandığı değerlendirmesinde bulunuldu.

Haberde, “Pazar gününün sonuçları, Başbakan Erdoğan’ın popülaritesinin skandaldan çok az etkilendiğini ve Erdoğan’ın öngörülebilir bir gelecek için iktidarda kalmasına zemin hazırladığını gösteriyor” ifadesi kullanıldı.

AP’nin haberini kullanan ABC News'da Erdoğan’ın “kesin bir zafer” kazandığı belirtildi.

Bloomberg’in haberinde de Başbakan Erdoğan’ın yerel seçimde zafer kazandığı ve “hainlerin” peşinden gideceğini açıkladığı kaydedildi. Haberde, “Erdoğan’ın iktidarı sırasındaki en kötü siyasi kriz sırasında bile, muhalefet, 2002’de iktidara geldiğinden beri her seçimi kazanan AK Parti’nin egemenliğine pek gedik açamadı” yorumu yapıldı.

Wall Street Journal da Başbakan Erdoğan’ın iktidarının referandumu olarak görülen yerel seçimlerden AK Parti’nin “kesin zaferle” çıktığına vurgu yaparak, bunun cumhurbaşkanlığına adaylık için Erdoğan'a “zemin hazırladığına” işaret etti.

New York Times’ın haberinde de "Başbakan Erdoğan’ın, iktidarına meydan okuyan Gezi Parkı odaklı gelişmeler ve yolsuzluk soruşturmalarına rağmen yerel seçimleri kazandığı" belirtildi.

Haberde, “Seçmenler, Erdoğan’ın 11 yıllık iktidarına ilişkin bir referandum olarak görülen yerel seçimlerde, AK Parti’ye yeni bir sağlam zafer kazandırdı” değerlendirmesinde bulunuldu. Haberde, sonuçların Erdoğan’ı, cumhurbaşkanlığı için yarışarak veya dördüncü kez Başbakan olmak için partisinin kurallarını değiştirerek iktidardaki zamanını uzatmaya yönelik arayışlara girmeye cesaretlendirebileceği bildirildi. 

Los Angeles Times’ın haberinde de “Yolsuzluk skandalına rağmen Başbakan Erdoğan’ın partisinin yerel seçimleri açık ara kazandığı” belirtildi. Haberde, AK Parti’nin seçimlerde “oldukça büyük bir zafer kazandığı” vurgulandı.

Time dergisinin haberinde de yerel seçimlerde AK Parti’nin "kararlı bir zafer" kazandığı ifade edilerek, bu sonuçların Başbakan Erdoğan’ın son zamanlarda karşı karşıya kaldığı problemlerle baş etmesine yardım edebileceği ifade edildi. Haberde, seçim sonuçlarının Erdoğan’ı ağustostaki cumhurbaşkanlığı seçimleri için cesaretlendirebileceği değerlendirmesinde bulunuldu. 

-Balkan medyası

Hırvatistan'ın Yutarnyi gazetesi, Türkiye'deki seçim sonuçlarını ''Erdoğan, zaferini ilan etti'' başlığıyla okurlarına duyurdu.

Haberde, yerel seçimlerin ''Erdoğan ve hükümeti için bir anlamda referandum" niteliği taşıdığı ve bu referandumdan başarıyla çıkanın, AK Parti olduğu değerlendirmesinde bulunuldu. Haberde, ayırca Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'ın ''Onların inine gireceğiz'' şeklindeki sözleri ön plana çıkarıldı.

Sırbistan'daki Politika gazetesi, ''Erdoğan zaferini ilan etti, rakiplerini uyardı'' başlığıyla verdiği haberde, Başbakan Erdoğan liderliğindeki AK Parti'nin yerel seçimlerde elde ettiği "büyük zafere" dikkati çekti ve Erdoğan'ın partisinin genel merkezinin balkonunda yaptığı konuşmadan alıntılara geniş yer verdi.

 Bosna Hersek'teki yüksek trajlı Oslobocenye ve Dnevni Avaz gazeteleri de AK Parti'nin yerel seçimlerde elde ettiği başarılı sonuçları sayfalarına taşıdı.

Türkiye'nin bazı kentlerinde seçim sırasında yaşanan asayiş olayları da Bosna basınındaki haberlerde yer buldu.

Bosna Hersek'in en önemli haber portallarından Klix ise Türkiye'deki yerel seçimlere ilişkin değerlendirmesinde, ''AK Parti, 2009 seçimlerine göre çok daha iyi bir sonuç elde etti'' ifadelerini kullandı.

 

 

 
Kaynak: Haber Kaynağı
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
  • Suikast İçin Gelen Terörist Öldürüldü!12 Ocak 2017 Perşembe 11:31
  • Bunları Yapana Vatandaşlık Verilecek!12 Ocak 2017 Perşembe 11:25
  • TSK'dan Kuzey Irak'a Hava Harekatı!12 Ocak 2017 Perşembe 11:13
  • Davutoğlu'ndan Darbe Komisyonu'na Yanıt!12 Ocak 2017 Perşembe 11:08
  • Kıbrıs Haritaları BM'nin Kasasında!12 Ocak 2017 Perşembe 10:33
  • CHP Bunu da Yaptı!12 Ocak 2017 Perşembe 10:29
  • Amerika'dan Skandal! PYD’yi Masada İstiyor!12 Ocak 2017 Perşembe 10:25
  • Rusya’dan Vize Atağı!12 Ocak 2017 Perşembe 10:21
  • Irak, Nükleer Programa Geçiyor!12 Ocak 2017 Perşembe 10:18
  • Başika’da Kalacağız!12 Ocak 2017 Perşembe 10:14
  • Tüm Hakları Saklıdır © 2006 Analiz Merkezi | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
    Haber Scripti: CM Bilişim