• BIST 106.843
  • Altın 142,669
  • Dolar 3,5367
  • Euro 4,1209
  • İstanbul 25 °C
  • Ankara 16 °C
  • İzmir 28 °C
  • "Erdoğan'ı Öldürün" Pankartı Açıldı Fatih Tezcan Uyardı!
  • 18 MART ÇANAKKALE İNGİLİZ ZAFERİ Mİ?
  • 15 Temmuz'da FETÖ Darbesini İlk Haber Veren ve Milleti Meydanlara Çağıran Fatih Tezcan'a FETÖ'ye Hakaretten Dava!
  • "Erdoğan'ı Öldürün" Pankartı Açıldı Fatih Tezcan Uyardı!
  • 18 MART ÇANAKKALE İNGİLİZ ZAFERİ Mİ?
  • 15 Temmuz'da FETÖ Darbesini İlk Haber Veren ve Milleti Meydanlara Çağıran Fatih Tezcan'a FETÖ'ye Hakaretten Dava!

Beyaz Saray Köstebeği Kim?

Beyaz Saray Köstebeği Kim?
Yeni Şafak muhabiri, Başbakan Erdoğan ile ABD Başkanı Obama arasındaki görüşmeyle ilgili ABD Büyükelçiliği üzerinden Beyaz Saray'la temasa geçti. Ulusal Güvenlik Konseyi, muhabirimizin temasını üçüncü taraflara sızdırdı.

 

 

Yeni Şafak'ın Başbakan Tayyip Erdoğan ile ABD Başkanı Barack Obama arasındaki görüşmede Fethullah Gülen'in iadesiyle ilgili yalanlama haberinin peşine düşen muhabirimiz Sinem Köseoğlu'nun ABD Büyükelçiliği ve Beyaz Saray Ulusal Güvenlik Konseyi (NSC) sözcüsü Caitlin Hayden ile yazışması Vatan Gazetesi Washington Muhabiri İlhan Tanır'a sızdırıldı.

BLOĞUNDAN YAYINLADI

Yeni Şafak Gazetesi'nin 9 Mart Pazar günü 'Rezalet diz boyu' manşeti, Vatan Gazetesi'nin Washington'daki serbest muhabiri İlhan Tanır'ın Beyaz Saray'dan kendisine yapıldığını iddia ettiği resmi açıklamaya ve 8 Mart sabahı kendi bloğunda yayınlanması ancak mensubu olduğu gazetenin ne internet sitesinde ne de matbu gazetesinde yayınlanmamış olmasına dikkat çekiyordu. Haberde aynı gün İsrail Projesi adlı lobinin Beyaz Saray üzerinden yalanlamasına yer verildi.

SKANDAL BÖYLE GELİŞTİ

Tanır'ın Beyaz Saray'dan üst düzey bir yetkiliden Başbakan Erdoğan'ın 'mesaj alındı' ifadesine yönelik yalanlama geldiği iddiası üzerine haber merkezinden muhabirimiz Sinem Köseoğlu, pazartesi günü öğlen saatlerinde ABD Ankara Büyükelçiliği'ni arayarak Halkla İlişkiler bölümünden bir asistan ile görüştü. Cumartesi günü İlhan Tanır'ın Başbakan'ın açıklamasına dair bir yalanlama haberi yaptığını, Beyaz Saray'dan hiçbir resmi açıklamaya ulaşılamadığını belirterek tarafımıza bilgi verilmesini rica etti.

ABD'YE YÖNLENDİRDİ

Kısa bir süre sonra Büyükelçilik'teki asistan, muhabirimize telefon ile dönüş yaparak iddia edilen yalanlamanın Beyaz Saray'ı ilgilendirdiğini söyledi. Beyaz Saray'ın santral numarasını muhabirimize gönderen kişi telefonla basın odasını arayarak bilgi alınabileceğini iletti. Öğleden sonra 15.30 civarında ofis dışında bir röportaja giden muhabirimiz aradaki 6 saatlik zaman farkından ötürü Beyaz Saray'ı aramayı akşam saatlerine erteledi.

TANIR'A ADIM ADIM BİLGİ

Saat 19.15 civarında elektronik posta kutusunda Beyaz Saray NSC Sözcüsü Caitlin Hayden tarafından bir posta geldiğini gören muhabirimiz tekrar haber merkezine döndüğünde postanın Hayden tarafından kendisine saat 16.00 civarında gönderildiğini kaydetti. Muhabirimizden başka kimsenin görmesine imkan olmayan bu elektronik postanın varlığı İlhan Tanır tarafından anında öğrenildi.

ÖZEL YAZIŞMA SERVİSİ

Tanır, Türkiye saatiyle saat 17.00 civarında Twitter hesabından Yeni Şafak Gazetesi'nin ABD Büyükelçiliği ile görüştüğünü ve muhabirimize Beyaz Saray tarafından posta gönderildiğini yazdı. Muhabir daha mesajını okumamışken Tanır bu bilgiyi nereden aldı?

CEVAP BEKLENİYOR

Beyaz Saray Sözcüsü Hayden'e bir e-posta daha gönderen muhabirimiz, ikili ve özel yazışmasının ve ayrıca elçilik ile yapılan telefon görüşmesinin Tanır tarafından bilindiğini belirterek, Tanır'a Beyaz Saray'dan kim tarafından, nasıl ve neden servis edildiğini sordu. Beyaz Saray'ın yakın zamanda açıklama yapması bekleniyor.

Hikayenin arka planı

8 Mart'ta saat 01. 00 sularında İlhan Tanır, Twitter hesabından yaptığı açıklamada Obama-Erdoğan telefon görüşmesine yönelik olarak Erdoğan'ın 'mesaj alındı' ifadesinin Beyaz Saray tarafından yalanlandığını belirtti. Yalanlamanın ise üst düzey bir Beyaz Saray yetkilisi tarafından şahsına elektronik posta yoluyla gönderildiğini söyledi. Ancak Vatan Gazetesi cumartesi günü bu haberi ne matbu baskıda ne de internette yayınladı. Gazete haberi pazar günü iç sayfada imzasız kullandı. Doğan Haber Ajansı ise aynı yalanlamayı "İsrail Projesi (TIP) isimli ABD merkezli İsrail lobi kuruluşu yalanladı" diyerek servis etti. Ancak TIP, İlhan Tanır'ın haberini servis ettii. DHA ise Obama'nın 'mesaj alındı sözünü' yalanlayan taraf olarak TIP'i gösterdi.

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2006 Analiz Merkezi | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Haber Scripti: CM Bilişim